Thursday, January 19, 2012

salam takziah

assalamualaikum

"dari Allah kita datang, kepada Allah juga kita kembali". al-fatihah...salam takziah buat member sekolah aku dulu a.k.a ketua kelas aku.terkejut gak tengok dia post kat status fb yang abang dia telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya. dekat situ dia sertakan link.mula-mula aku ingatkan link ape la kan.bila klik rupanya link mengenai berita kemalangan ngeri tersebut.korang leh klik kat LINK INI untuk baca artikel kemalangan maut tu.

amik dari utusan online
serius seriau aku tengok kereta tu.remuk habis.arwah abang member aku tu naik kereta honda.tadi ada gak aku tengok video petugas JPAM keluarkan mangsa dari kereta tu.memang rasa kesian sangat sebab dalam video tu memaparkan yang petugas JPAM tengah kopak kereta mangsa untuk mengeluarkan mereka yang tersepit.

"janji Allah yang satu itu pasti akan tiba bila sampai masanya. tanpa terlewat walau sesaat pun.cuma berdoalah kita semoga nyawa kita diambil dengan keadaan yang baik". semoga roh arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.sedekahkan la alfatihah kepada mereka semua.semoga dipermudahkan segala urusan perjalanan mereka bertemu Yang Maha Esa.

semoga fendy dan family tabah dengan dugaan ni.mungkin bukan perkara yang mudah tapi aku tahu mereka semua kuat. member aku tu pun baru je baik dari accident. harapnya mereka dapat menempuhi segalanya dengan sabar.salam takziah

"walaupun kita bukan seorang yang kuat but at least cubalah tunjukkan yang kita boleh jadi orang yang kuat supaya dapat kita lihat kembali senyuman diwajah insan-insan kesayangan kita"

pada semua pengguna jalan raya, baik daripada pejalan kaki sampaila yang bawak kenderaan paling besar kat muka bumi ni berhati-hatilah. jangan diikutkan perasaan sangat masa memandu.ianya mungkin membahayakan orang lain dan diri sendiri.so be careful dan sebelum mulakan perjalanan jangan lupa baca doa naik kenderaan dan ayat kursi ^_^

p/s : semoga kita semua tabah dalam menghadapi dugaan dari Illahi

2 comments:

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

maisarah sarah said...

thanks singgah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...