~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, November 21, 2012

#prayforgaza - hulurkan lah apa saja bantuan

assalamualaikum

sekarang ni keadaan di palestin@gaza semakin teruk.xtertahan rasa hati ni bila tengok video dan gambar2 di sana.Allahurabbi pedih rasa ulu hati.air mata bukan lagi menitis tapi menderu turun macam air hujan yang lebat.

bagi aku israel@yahudi laknatullah ni, diaorang memang xde perasaan belas kasihan langsung.buat lah macam mana pun.kita boikot produk diaorang, menggodam lama web diaorang atau apa2 sahaja dengan harapan mereka akan berhenti dari menyerang.tapi semuanya belum menampakkan hasil.

di fb banyak yang menyampaikan berita2 terkini mengenai keadaan di Gaza.sebak sangat.bila tengok anak2 kecil yang menjadi mangsa.dari apa yang aku baca, hampir 90% mangsa keganasan itu adalah kanak-kanak.Ya Allah apa salah mereka.sampainya hati tentera2 yahudi itu menyerang mereka.

kata mereka kanak2 itu adalah terrorist.sumpah yahudi lankatullah memang bodoh dan pengecut.diaorang serang kanak2 supaya hati para ibu dan ayah ni akan lemah bila lihat keadaan begitu.tapi aku yakin semangat ibu dan ayah anak2 ini semakin membara untuk berjuang apabila mereka lihat keadaan anak mereka tu.

kawan2 sesungguhnya selain mereka memperjuangkan agama Islam, mereka juga mempertahankan nama Allah dan Rasul kita.selain tu mereka juga mempertahankan Masjid Al-Aqsa.Masjid yang banyak keberkatan nya.

tegar kah kita melihat mereka mempertahankan semua itu sendirian sedangkan kita juga hidup atas agama yang sama dan patuh pada Allah yang satu.betapa mereka sebenarnya memerlukan kita.jika xmampu untuk berjuang bersama mereka sekalipun apalah salahnya untuk kita berdoa untuk keselamatan dan kemenangan buat mereka.mereka adalah SAUDARA kita.

oleh itu aku mohon supaya kita semua tolong doakan keselamatan dan perlindungan buat mereka.doa kan juga supaya mereka diberikan kekuatan serta ketabahan dan diberikan syahid oleh Allah.doakan apa sahaja yang mampu membantu mereka.hanya itu yang mampu kita lakukan dari jauh.semoga doa kita buat saudara2 kita di sana dimakbulkan Allah swt. #prayfor gaza

untuk perkembangan terbaru di palestin mohon buka di link:-
aman palestin
aqsa syarif
sani araby al kahery (wakil MAPIM yang berikan keadaan sebenar di Gaza.ada juga video keadaan di sana)

buat masa ni itu je link yang aku pasti untuk hulurkan bantuan.mungkin ada saluran lain untuk dihulurkan.mohon maklumkan pada aku.boleh diupdate nanti.

untuk membantu menghulurkan sumbangan bolehlah melalui :-
saudara sani araby & MAPIM

Aqsa Syarif

Aman Palestin

Ya Allah Yang Maha Berkuasa di alam ini, bantulah saudara2 ku di sana.berikanlah mereka kekuatan, ketabahan serta keimanan yang kuat untuk mempertahan kan agama dan negara mereka Ya Allah. lindungi lah mereka dari kekejaman yahudi laknatullah.berikanlah mereka kesempatan untuk mempertahankan masjid Al- Aqsa MU.lindungilah anak2 kecil di sana.sesungguhnya mereka tidak mengerti apa yang telah terjadi.berikanlah mereka kemenangan Ya ALLAH.sesungguhnya Engkaulah yang maha mengetahui akan kesengsaraan mereka.dan hanya Engkau lah yang mendengar keluh kesah mereka.bantu lah mereka Ya Rahman.AMIN Ya Rabbal Alamin.

Tuesday, November 20, 2012

Palestine will be free

assalamualaikum

entry khas buat palestin.semoga mereka akan dilindungi Allah dan diberikan kekuatan untuk memperjuangkan hak mereka.amin
*pause dulu lagu background blog ye =)


LIRIK :-
Everyday we tell each other
That this day will be
Will be the last and tomorrow
We all can go home free
And all this will finally end
Palestine tomorrow will be free
Palestine tomorrow will be free

No mother, no father to wipe away my tears
That's why I won't cry
I feel scared but I won't show my fears
I keep my head high
Deep in my heart I never have any doubt
That Palestine tomorrow will be free
Palestine tomorrow will be free

I saw those rockets and bombs shining in the sky
Like drops of rain in the sun's light
Taking away everyone dear to my heart
Destroying my dreams in a blink of an eye
What happened to our human rights?
What happened to the sanctity of life?
And all those other lies?
I know that I'm only a child
But is your conscience still alive

I will caress with my bare hands
Every precious grain of sand
Every stone, and every tree
'Cause no matter what they do
They can never hurt you
'Cause your soul will always be free

Palestine tomorrow will be free
Palestine tomorrow will be free

Friday, November 16, 2012

xbasuh pinggan lepas makan jadi bodoh

assalamualaikum

lama xupdate nampaknya.last ritu masa nak raya korban....aihhh terkorban seketika blog ni.huhuhu....arini saje terajin kejap nak update pasal basuh pinggan.erk!apakah....basuh pinggan...

first of all nak tanya.betu ke statement ni :

"sapa yang lepas makan tapi xbasuh pinggan sendiri nanti dia jadi bodoh"

masa aku darjah 2 aka 8 tahun dulu angah aku pernah pedajal aku.masa kecik2 dulu biasa la kan.naif sikit rupanya berbanding ngan dah dewasa nih.seingat aku, masa tu kitaorang dok makan ramai2.lepas tu dah habis makan aku tengok akak2 aku pakat letak gitu je pinggan dalam singki.

aku pun dah terang lagi nyata la kan ikut jejak langkah mereka.aku dengan rasa selamba pun letak je la pinggan dalam singki.tetiba lepas tu angah aku keluar statement.dia kata "dik, kalo lepas makan xbasuh pinggan sendiri nanti jadi bodoh tau". fine!!

oleh kerana xmau jadi bodoh aku pun terus basuh pinggan aku tu plus pinggan orang lain sekali.pakej gitu ye.masa tu macam terpikir gak apasal la akak aku xde basuh pinggan dia tu.nak jadi bodoh gak ke.tapi sebab fokus xmau jadi bodoh aku xde tanya dia pun.teruskan membasuh gak.

so sampai sekarang ni dah jadi habit dah.lepas makan terus basuh pinggan sendiri.kalau xbasuh tu rasa lain macam plak.dan kerja rumah yang paling aku suka adalah basuh pinggan mangkuk dan cawan2.tapi bukan kuali or periuk.hahaha

cuma sejak akhir2 ni je baru terpikir.rupanya akak aku pedajal aku je.hampeh punya orang.mana ade orang xbasuh pinggan jadi bodoh.memang bodoh le aku sebab ikut cakap dia.huhuhu.tapi xpe la.disebabkan benda tu aku rajin basuh pinggan lepas makan makanya dimaafkan la.huahahaha

itu je nak citer sebenarnya pun.xde la apa sangat.saje nak citer pengalaman kena pedajal ngan akak sendiri je.hahaha

mood serius!

tolong doakan saudara2 islam kita di gaza.xkisah la sama ada di gaza,syria or rohingya.doakan yang terbaik buat mereka.semoga mereka semua dilindungi Allah, diberikan ketabahan, diberi kekuatan, diberi petunjuk, dan diberikan pertolongan oleh Allah.bantulah mereka untuk menang dalam perjuangan mereka.hancurkan lah israel laknatullah.insyaAllah amin.

Ya Allah, selamatkan lah saudara2 kami yang sedang berjuang di jalanMu, yang sentiasa menegak kan agamaMu, yang sentiasa menjaga nama baik Mu dan Rasul Mu.bantulah mereka Ya Rabb.ampunilah mereka dan permudahkanlah urusan mereka.amin


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...