Monday, August 1, 2011

baru~~~

salam ramadan. start smlm dan arini aku melalui benda yang baru sumanya. umah sewa baru, housemate baru, persekitaran baru, jalan2 baru, bulan baru,ofis baru dan ofismate baru. xlupa juga pada berita terbaru. arini je dh 3 kisah sadis yang aku dgr.semuanya atas satu ikatan yang sama.

dapat housemate baru yang blm ag nak serasi but akan serasi kemudian nanti. juga dpt ofismate yang blh tahan serasi sbb dh penah kenal sebelum ni.dan juga keadaan ofis yang xberapa nak best sbb xde mende.smpaikan aku tertido sebanyak 3x masa menaip di lappy.

tapi yang paling xbest berita terbaru yang aku terima.sedih sgt rsnya. terlalu jauh utk aku bantu, terlalu sukar utk aku fahamkan dan terlalu pedih utk aku simpulkan.tapi itulah kenyataan nya. fikirlah secara rasional sebelum membuat keputusan. jangan mengikut rasa hati yang sakit jika xmahu merana diri.

benar jika aku katakan hati yang penuh dgn benci, marah dan dendam akan menjadikan fikiran tidak rasional maka terhasillah keputusan yang xsepatutnya.selain sikap memahami dan menerima seadanya orang lain KEPERCAYAAN adalah perkara yang amat penting.kalo diri sendiri xpercaya kan seseorang tu xyah la nak banyak2 soal ag dah.jawapan yang keluar pasti akan menjadi negatif.

so diharap dengan bulan yang penuh keberkatan ni dibuka kan la pintu hati mereka2.aku hanya mendoakan yang terbaik utk korang semua.
berdoalah utk keberkatanNYA

p/s: pada pasangan2 yang berhajat ke peringkat yang halal, bersedialah sebaik mungkin dari segi fizikal dan mental sebelum melangkah jauh kehadapan.

2 comments:

SYAFIQAHSALEH said...

moga cepat menyesuaikan diri dengan keadaan baru ye :)

maisarah sarah said...

syafiqah: thanks dear.hope so =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...