Sunday, June 19, 2011

walauPUn sediKiT TApI sANGat bERmaknA

as salam and hai...arini aku rasa agak kepenatan skit.bkan sebab buat keje tapi penat sebab bersiar2 sepanjang ari.lebih kurang macam menghilangkan stress la.sebab minggu ni kan memang minggu stress aku.

pukul 12 lebih tengahari tadi aku join amni and the risda geng gi org kawen kat Bukit Pagar.yang kelakarnya aku punya la kata kat mak aku org kawen tu kat bidor.alih2 aku gi tmpt org kawen yang sama ngan mak aku.sengal je...dah kenyang perut suma suka hati kitaorg melepak2 kejap then aku ngan amni gerak gi teluk intan sebabnya kitaorang nak gi date.hahaha

giler pe kan nak gi date bagai.hahaha.tapi tu suma hairiri debab nya keje.masa aku mesej dia kata kita gi date yek.so memula janji dalam 6 orang camtu la.last2 yang datang nya 4 orang je.memula rasa macam agak sedih gak la sebab xdapat jmpa yang lain2.tapi dah lama2 tu rasa macam 4 orang pun dah meriah ngan usik mengusik.kalo ramai2 kompem xnak balik umah kang dok nyembang sampai ke malam.
hairiri sengal
so dalam kul 2 sampai kat kg padang tembak sebab nak gi umah dak kecik,abang dia kawen arini.tapi disebabkan xtau jalan nak ke rumah dia so dia terpaksa amik kitaorg kt masjid.hahaha..xpe la kan.sebab dia kata teringin sgt nk jmpa ngan member2 sekolah.maklum la dah lama sangat xjumpa kan.last jumpa masa amik sijil spm kot tahun 2008.

masa kat umah ain tu la brother nain ni dok pangkah aku ngan amni.dia kata kitaorang ni makan je tu sebab badan makin "sihat".tapi aku dia xpelik sgt.sebab badan dr dulu memang da besor.yang dia herankan si amni tu.badan dah makin berisi.tapi bak kata amni "comel tu tetap ada gak".yang xleh bla nya si nain tu cakap je orang.padahal dia pun dah makin debab.sama je ngan si amni tu.
my brother yg xberapa nk brother la
pas abis makan2 and dalam proses nak gerak dari umah ain aku nampak kelibat seseorang yang dah memang lama aku xjumpa.ntah dari mana datang nya keberanian aku kan.terus je aku gi kat orang tu then terjadila perbualan di antara kami "

aku : ni cikgu shaufie ke?
cikgu : ya saya.sape ni ek (sambil tgk aku dgn mata terkebil2)
aku : saya maisarah.masa form tu cikgu ajar saya kat sekolah buyong adil.(dia ni guru kelas aku sebenarnya)
wife cikgu : masa form 2?
aku : aah.
wife cikgu :skrang umo bape??
aku : skang 21.hehehe
wife cikgu : uish lama tu.
cikgu : maisarah keje mana skrg?
aku : kat **** Teluk Intan.
cikgu : oh kat sini je ek.xpe nanti cikgu gi sana cari.
aku : erk ok (sambil terpikir wat pe cikgu nak cari aku kat sna)
(end of conversation)
cikgu shaufie
so dijadikan cerita masa nak balik tu amni malas nak drive.disebabkan kitaorg dtg 2 kete sok amni ambik kesempatan suh heri bawak kete dia.hehehe...dan yang xleh bla nya kitaorg 4 org ni dah macam date lak.si amni naik kete ngan nain and aku naik kete ngan heri.hahaha...terbaekk arh.xpasal2 aku kena gosip ngan heri je kan.

otw nak gi tgk wayang tu dak berdua ni leh plak gi berlumba kat jalan raya.masing2 nak jalan depan.memang sengal dan leh sewel layan deme dua tu.disebabkan aku ngan heri bukan main rancak ag bersembang masa dalam kete si nain ngan amni dok pangkah kitaorg kata kitaorg bercinta lak.aishh!!xpasal2 je.tapi yang paling sengal sekali ialah hairiri xbawak lesen masa dia bawak kete tu.kalo kena tahan ngan pak cik polis memang aku jd driver instant la jawabnya.hahaha

xhabis dengan gosip dalam masa kat kete tu.abis je wayang tgk kl ganster aku ngan amni terus gi the store.aku bajet dak dua org tu pn balik dh le ke kg gajah.rupanya deme gi lak minum2 kat kedai mamak.dok suruh kitaorg gi sna gak.sanggup tu si heri kuar statement "xpe yang ni aku belanja".hahaha amik ko belanja la kitaorg ni ha.dah la buat ayat perli je.masa aku kt the store dok call kata "aku malas ikut kome gi sana.dah tau dah kang dok shopping lama benor".


kat kedai mamak tu ada lak si os ni.di sentiasa gi memana bawak kawan dia.motif nya aku xtau.agaknya dia segan kot.hehehe...kat kedai mamak tu lepas je diaorang minum diaorang lepak lak kat meja aku ngan amni dok.aku kena pangkah ag.aduh!!!memang ari ni aku asyik terkena je la.leh plak amni dok kata kat aku "harap2 ko kawen la ngan heri tau.save skit nnti.xyah aku nak gi kenduri sampai dua.hadiah pun aku bagi sekali je.jimat gitu".aku....hanya berkata "kedekut giler ko ek".hehehe

kalo nain lak dia kata "kalo heri nak kawen dia xtggu lama.tunang 2 mggu je.pehtu kalo heri ngan sarah jadi kawen aku tumbang kerbau seekor.ku share ngan fairus". (konfiden je kan cakap nya).aku dan hairiri hanya mampu tersenyum je la dan menafikan nya sahaja.kalo dok bertekak sangat pun deme macam tu jugak menyakatnya.

finally hairiri belanja aku ngan amni makan masa kat kedai mamak tu.weeehuuu suka giler..jimat duit.hahaha.tapi kesimpulannya even hanya la berempat sahaja itu pun dah wat aku berair bijik mata sebab asyik gelak aje.belum ag kisah dalam panggung wayang.memang kelakar.hopefully pas ni dapat jumpa ramai2 ag.baru la bertambah2 meriah gitu.

p/s : jangan salah faham yek.kitaorg dak2 kelas AT2 ni memang dah macam adik beradik.perkataan sayang tu selalu dah ada kalo mesej or sembang2.ayat yang selalu ada ialah "ni yang buat aku     sayang ko lebih ni".



2 comments:

:.Hafsah Harun.: said...

mai ko jmpe ckg saufi k..yg dotdot tu dlu..hehe

maisarah sarah said...

hahaha cikgu shaufie yg tu le hafsah.mana ag cikgu kita masa form 2 nama shaufie.memula aku was2 gak pehtu beranikan diri je la tnya.hehehe,,wife dia pn ckgu gak le

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...