Thursday, June 9, 2011

air gunung

sape penah dgr air gunung??ala air yang datang nya dari gunung tu.yang rasa air nya sangat la sejuk.hehehe.alkisahnya family aku ni dah dekat 3 taun minum air gunung ni.

alkisahnya yang terjebak minum air gunung ni lps disyorkan oleh sorang kawan ayah aku kalo xsilap la.masa tu ayah aku ada batu karang.dh jenuh dah gi berubat sana sini.laser kat hospital pn dh buat.tapi still ada gak ag.so ayah aku pn try la amik air gunung tu and minum.

lokasi air gunung tu adalah di jalan nak ke cameron highland melalui simpang pulai.so lepas ayah minum air tu alhamdulillah batu karang ayah dah xde.means dah hilang la.xde la ag sakit batu karang tu.selepas tu setiap 2 bulan ayah akan topup air tu.selalu amik dalam 11 botol.tapi itu pn kalo ada hal nak ke ipoh.kalo xde hal jarang la nak gi amik saje.
nasib ada yang baik ati letak papan kat situ
jangan ingat air ni orang perak je minum.sebabnya ramai ag orang dr johor,pahang dan serata malaysia ni dtg amik air kat sini.kalo org yang otw ke cameron pn kadang2 singgah amik sebotol dua air ni.sebab airnya sangat la segar dan sejuk.

yang buatkan aku rasa air ni betul2 best sebab nya ramai gak kaum cina yang amik air ni.kita semua sedia maklum, orang cina ni sangat mementingkan kesihatan dan sangat curious(betul ke aku eja) dengan sesuatu benda tu.so disini aku tgk kadang2 diaorang pnya botol ag banyak dr aku.hahaha..berkhasiat betul air ni.nikmat ciptaan ALLAH ^_^

kawan aku pn suka sangat air ni.masa study kat penang ritu aku suka bawak satu botol besar air tu.so bila dimasukkan ke bekas kecik laju ke kawan aku minum.dia kata air nya manis.sebab tu dia suka minum.sampaikan aku nya air minum tu dh mcm stok utk dia je.hahaha

ada gak aku dengar2 org citer ada sorg auntie ni dlu lumpuh.tapi lepas minum air ni dkt setaun lbh dia dh leh jalan.yang strok pn mcm tu gak.ada yang dh ok dr strok.even xpulih sepenuhnya tapi ada gak la perubahan yang positif.

semua ni adalah ikhtiar yang diberikan oleh ALLAH sebabnya air gunung ni selalunya bersih sebab dia memang mengalir dari gunung yang airnya belum tercemar ag.banyak sebenarnya kat malaysia ni ada air gunung.

so kalo sape2 nak cuba air gunung ni leh dtg umah aku.hahaah..kalo xnak amik kat simpang pulai tu la.hehehe...ok la saje share info.

p/s : ikhtiarkan sesuatu utk kesihatan diri ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...