~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Monday, June 6, 2011

manusia???

assalamualaikum...ramai orang selalu kata "kita xleh nak puaskan ati semua orang". xkira la sape pun...rakyat biasa,menteri,vip,vvip or even raja sekalipun tetap xleh puaskan ati semua orang.melainkan dalam dunia ni hanya ada 10 org je.yela kalo dah 10 org sng sikit nak handle.kalo dkt dunia ni pn dah ada 1000000 billion org macam mana nak puaskan ati tu suma.ok intro yang panjang,merepek dan membosankan.

kadang2 kita rasa macam kita dah buat yang the best utk semua org.tapi rupanya dalam terbaik yang kita buat tu ada gak yang terasa.contohnya macam filem "hantu kak limah balik rumah".kita rasa seronok sangat tengok citer tu sampai kan jadi fenomena.abg mamat khalid pun mesti seronok sangat dengan kejayaan filem tu.

tapi dalam kegembiraan tu ada gak yang terasa.katanya filem tu mcm menjatuhkan maruah orang kelainan upaya (oku) sebab watak usop tu berkerusi roda.see...kita mmg xkan mampu nak puaskan suma org.walau sebaik mana pun kita akan ada orang yang xberpuas ati.

macam orang2 biasa yang selalu menegur insan2 lain mengenai perkara yang xbetul.mereka hanya menjalankan amanah sebagai hamba Allah tapi insan2 yang ditegur tu xberpuas hati dan seterusnya memaki insan yang menegur tadi.

macam2 sebenarnya dunia ni.makin dekat masa kita dengan kehancuran alam, makin banyak yang terjadi.semua itu adalah tanda2 dari Yang Maha Berkuasa kan.tapi manusia,...still begitu jugak.jika orang ni berubah dari keburukan kepada kebaikan yang orang ni plak berubah dari kebaikan kepada keburukan.macam mana tu???
pix dari incik gurgul
maka hanya satu yang dapat kita lakukan..iaitu sentiasa berdoa padaNYA supaya jika kita xdapat memuaskan hati mereka2 semua cukuplah sekadar dapat menyenangkan hati mereka.minta dijauhkan dari segala perkara2 yang menyebabkan rasa benci mereka kepada kita.sesungguhNYA  hanya DIA yang tahu segala-galanya.


p/s : sekali sekala wat entry ala2 muslimah skit.hehehe.btw sape nak sponsor panadol.sakit kepala la ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...