~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Friday, April 8, 2011

~ LoNeLy ~

so lonely la this week...
dok sorang2 kat umah...
hanya bertemankan 2 ekor kucing aku si tam dan cici.
 nasib la deme 2 ekor tu baik ati dok kat umah
selalu tu dah merayap dah gi cari pakwe.

nak tau sbb pe aku lonely?
sebab mak ayah aku gi umrah.
so aku disebabkan aku keje maka kena la dok umah sorang2.
hai la nasib....
maka berseorangan la aku kat umah...
xnak cakap lak kan sunyi nya..
terbaik arh kalo orang yang suka kan kesunyian.
tapi tidak bagi aku...
umah aku tu dah macam xde waktu tido je malam2 ari.
coz aku pasang tv ngan radio suma kuat2.
hahaha..ada aku kisah.

menghabiskan masa dengan main game dan tgk tv.
xyah ckp ar game dlm lappy aku ni.
suma dah abis khatam dh.
citer kat tv pn dah suma aku tengok.
yang xtgk sumanya citer bosan2.

tambah2 lak aku skang batuk..
xilang2 ag nih.
dari ari jumaat ritu.
but makin lama macam makin terok.
so smalam gi klinik razi.
yela kena check gak.
dah macam teruk je kan.
kang ntah2 ada pnyakit bahaya ke.
so dia cas rm16 utk ubat batuk dan ubat sakit tekak.

hasilnya selepas makan rasa macam xde pape effect pn
still gitu gak.
ntah bile la nak eloknya..
dah xlarat nak batuk dah nih.
any petua utk ilang batuk???

tapi perbezaan ketara semenjak aku dok umah sorang2 nih ialah..
aku makin rajin masak.
sila gelakkan aku.hahaha
mana xnya masa mak ada kat umah aku jarang2 masak.
bukan jarang2 ag..mmg xmasak pn.
tapi semenjak dua menjak ni dah mula masak sendiri
utk makan sendiri leh la kan.

aku masak kuey teow goreng,bihun goreng dan bubur nasi.
wahaha...macam pe je kan..
masak tu je pn nak kecoh (-_-")
eyh tp mestila kena kecoh sbb aku xpenah masak suma tu kowt.
dan aku masak tu just dari apa yang aku lihat masa mak aku masak je.
huhuhu
mak aku tepon ritu aku bgtau la aku masak.
jawapan mak adalah
"ha pndai pon masak"
not bad gak rasa nya.

so sabtu ni cadang nya nak bangun awal nak gi pasar.
nak gi beli ikan keli,kerang dan bahan2 lain.
sebab aku nak masak gulai tempoyak ikan keli dan nasi lemak.
wahaha...
itu pun kalo aku terjaga awal la...
nak beli ayam nak buat sup tapi disebabkan malas nak basuh ayam tu
so ayam tu kena reject.
hahaha

so mggu depan mak ngan ayah balik..
maka apa akan jadi??
means maisarah will be like before again.
hehehe...

p/s : apa la rasanya aku masak gulai tempoyak tu kan (^_^)

5 comments:

Anonymous said...

jd ke ko buat kue teow goreng?aku pun x penah buat

alang said...

up there is me..alang

maisarah sarah said...

hahaha..sengal..jd la..sedap la jugak

Devil Inc. said...

Wuah, boleh sangat la datang rumah nak merasa air tangan dia nie :D

maisarah sarah said...

hehehe bereh tp pas ni xde dh.huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...