Saturday, April 23, 2011

keKuSuTAn MeLanDa

adoih!!!!pening pale aku lorh....ari jumaat ritu aku dh dapat surat dr mpob (merujuk pada citer aku dpt keje kat mpob seri iskandar).dlm surat tu ada la bg borang suh aku isi.xkisah la tu mmg selalu dh bt.yg pening nya masa nak wat check up.ayah kata wat la kat hospital.tapi mak lak xnak.ayah kata mak sejak2 dh pencen ni dia allergic ngan hospital.hahaha..macam2 kerenah.tapi yang sebenarnya mak aku kata kalo kat spital tu lmbt dpt kptsan......takut xsempat jerk

so petang jumaat tu dlm kul 3 gi la teluk intan coz kat sana ada klinik panel mpob.smpai situ dia kata nak bt blh tp keputusan xleh amik arini.sbb klinik tutup kul 5.so aku pn balik tapah dan buat x-ray kat klinik sandhu jerk.pagi sbtu lak gi klinik kat langkap.slh satu ag klinik panel diaorg..disebabkan nak gi check tu la aku xdpt tgk live asraff muslim tunang.aish!!geram betul.

so bab check up dh settle.blik dr langkap mak aku ajak gi kedai moto.pergh mak aku baik ati kot nak kuarkan moto sebijik utk aku..mak kata "deposit mak bayor,tapi bulan2 kamu bayor sndri".(bayar kat mak aku la bulan2 tu).wah mak bajet macam aku keje lama je kan.tp dh mak offer nak kata ape.terima dgn senang ati je la.huhuhu.moto jenis suzuki baru lak tu.cuma kaler dia je la yang menyerlah skit...giler terang kaler merah ngan biru kat moto tu.silap2 kena kejar lembu nnti.tapi xpe ada satu motor tu kaler itam..not bad la.cun gak dr merah tu.hehehe
lebih kurang macam ni la patern and kaler moto tu...kalo kaler itam merah aku suka.tapi kalo merah menyala.xpe la (^_^)
yang xleh bla nya time mak ckp nak tolak(jual motor lama) motor.

mak :kalo mau tolak moto EX5 berapa boleh dapat?

tokey : ikut keadaan motor la.....

ayah : abis kalo jual moto kita nak kuar naik ape.jalan kaki ker?bior patah kaki yek.

mak : idak ler,,,kita tolak moto lama,amik moto baru.

ayah : boleh je...amik dua moto suzuki ni.tapi kamu ler bayor.

aku :hahaha kaya benor mak.

ok beb tu dh xde hal.skang ni yang buat aku pening ag skali nih sebab umah lak.aku xcari ag nih umah nak dok sna.dan aku pun pening sama ada nak sewa bilik or umah terus.aku dok pikir kalo sewa umah dah sah2 umah kosong ape pun xde.nak kena cari barang plak.kalo sewa bilik pn lebih kurang je.ngan kerenah dak2 umah ag..but ari jumaat ritu org mpob ada call tapi aku xangkat.

so td aku pn tanya mmber aku org mpob call nak ape.coz aku tepon balik deme xangkat..kawan aku kata deme tanya pasal ada umah ke x nak stay.rugi rasanya aku xangkat.kalo xmsti dh settle dh bab umah ni.hope sgt ari isnin nnti deme call balik.xde la aku pening ag.ni esok ayah kata nak try tgk smbil cri umah.ntah la serius aku pening giler.

semoga semuanya berjalan lancar.dari bab urusan umah,kenderaan,lapor diri dan pekerjaan aku nih.risau gak aku dah nak mula keje nih.cuak lorh......owh lupa bagi tau,mpob seri iskandar tu kat bandar baru.kat mana ek...yang aku tau bandar baru teluk intan jerk.hehehe

p/s : anyone help me!!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...