~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, March 22, 2011

~ MaaFkAn AkU SaHabAt ~

i juz wanna say sorry my friend. 
aku dapat rasa apa yang ko tanggung skang ni even aku xmenghadapi apa yang ko hadapi skang. 
aku bukan seorang yang pandai menasihat, tapi aku mungkin boleh jadi seorang pendengar yang baik.
ko tau x kalo la aku mampu, aku nak pergi dekat ko skang jugak.
supaya aku boleh kurangkan kesakitan ko.
tapi....aku hanya merancang, hanya DIA yang menentukan.


macam tu la jugak dengan ko...
semua yang jadi ni atas kehendakNYA.
kita tau setiap apa yang jadi ada hikmahnya cuma kita xtau di mana hikmah tu bersembunyi.
kita gak xtau apa yang menyebabkan ALLAH menarik balik rezeki itu.
mungkin ada sesuatu yang kita sendiri xtau dan xdapat nak jangka.
yang pastinya pasti ada kebaikan di sebalik semua tu.


sahabatku,
aku hanya mampu memberikan kata2 semangat pada ko,
kata2 nasihat untuk kau jadikan panduan supaya ko xterus bersikap begitu.
aku tau ko sangat terseksa dgn apa yang jadi.
tapi tu bukan penamat untuk segala2 nya...
ko masih ada masa ag untuk semua itu.


hanya zikir,selawat dan doa dapat aku panjangkan untuk ko,
supaya ko sentiasa bahagia dan gembira...
supaya ko dapat meredhai segala apa yang jadi.
aku xmintak ko lupakan apa yang jadi kerna aku tau itu amat sukar.
tapi sekurang2 nya plez jangan menidakkan takdir ALLAH itu.


ko kena redha dan pasrah atas apa yang berlaku.
dan ko harus sentiasa berdoa dan meminta padanya untuk memberikan semula rezeki tu padamu.
sesungguhnya ALLAH xkan menduga sesuatu yang hambaNYA xmampu hadapi.
percayalah wahai sahabat ALLAH sentiasa memberikan yang terbaik pada kita semua
dan percayalah apa yang jadi kat ko xseburuk apa yang jadi pada orang lain.


hanya satu aku ingin katakan padamu,
aku sentiasa ada kalo ko nak luahkan pada aku,
aku akan sentiasa mempersiapkan diri aku untuk kau curahkan rasa hati mu,
aku sanggup berkongsi segala kesedihan dan kegembiraan ko,
aku gembira bila kawan2 aku gembira,
dan aku harap ko akan lebih tenang dan gembira selepas ko luahkan segalanya.
sesungguhnya aku akan merasa bahagia jika aku dapat membantu kau.


kadang2 xsemua benda kita leh luahkan pada suami or family.
maybe ada yang ko nak share ngan kawan2 kan.
maybe juga ko lebih selesa bila berkongsi cerita dengan sahabat2 ko nih.

doa aku untuk ko sahabatku :

  1. semoga ko kembali menjadi seorang yang ceria seperti mana aku kenal ko dulu.
  2. semoga ko dapat meredhai semua yang terjadi ni dan anggap ada hikmah di atas semua ini.
  3. semoga ko sentiasa gembira di samping suami dan keluarga yang tercinta.
  4. bersabar dengan apa yang terjadi.
  5. banyakkan berzikir,selawat dan berdoa kepada YANG MAHA ESA.
  6. yakin DIA akan memberikan yang lebih baik kepada ko.

p/s : please my dear friend wake up.redhai apa yang berlaku....
mulakan hidup yang baru dengan harapan yang baru.
aku sentiasa doakan yang terbaik untuk ko.


4 comments:

Anonymous said...

sedih...

maisarah sarah said...

siapakah??but thanks for reading =)

ninie said...

cakap kat dia jangan sedih sedih sangat weyh, aku pun doakan untuk dia jugak. apa yang dia hilang tu akan bantu dia kat akhirat nanti, insya'allah. rezeki tak jauh, usaha selagi mampu. kirim salam rindu aku kat dia okay.

maisarah sarah said...

yups...insyaAllah aku sampaikan...moga ada yg lebih baik menanti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...