~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, December 20, 2011

buat aku membara jer

assalamualaikum

perhatian : entry ni pasal ketidakpuasan hati.kalo malas xyah baca

sape suka minum air kat atas tu.ada macam-macam jenis kan air dari cool blog ni.ada yang jenis yogurt, ice blend dan air.tapi aku selalu amik milk tea + choclate je.selain murah ianya senang dibuat, cepat dan lebih terasa berbanding blend.kalo blend tu dah sah-sah rasa ais je kan.

jarang sangat-sangat aku amik yang blend punya cuma semalam macam teringin so aku amik bluberry oreo.not bad la tapi aku still rasa choclate milk tea tu ag sedap.tapi sebenarnya aku bukan nak citer sedap ke x cool blog ni.tapi aku nak story pasal service dari staf dia.

sekarang ni dekat tesco seri iskandar ada jugak jual cool blog ni.disebabkan aku memang suka cool blog ni maka muka aku memang selalu ada dekat situ.cuma aku agak bengang gak la sebab service dari staf cool blog kat seri iskandar ni sangat-sangat LEMBAB.bukan nak buruk-burukkan diaorang tapi itu la kenyataan nya.aku rasa student-student UTP or UiTM seri iskandar ni mesti fikir benda yang sama macam aku.

sepanjang aku beli cool blog kat situ aku xpernah dapat apa yang aku beli dalam masa kurang 5 minit walaupun masa tu xde pelanggan lain.kalo masa kat giant teluk intan aku beli benda yang sama tapi aku boleh je dapat  kurang dari 5 minit.kenapa boleh jadi macam tu?

sebab nya staf dekat seri iskandar ni lebih banyak bersembang dari buat keje.walaupun diaorang ada lebih kurang 2 staf tapi keje still lembab.kenapa staf dekat teluk intan tu sorang je tapi boleh buat dengan cepat.sebabnya  masa keje dia xde nak sembang-sembang or nak menggedik depan customer.

yang kat seri iskandar ni, kalo orang ramai pun dia boleh sibuk nak bersembang lagi.semalam aku baru je kena ag sekali.yang sorang tu sibuk dengan mesin duit tu, apa salahnya staf sorang lagi tu amik order dan buat dulu order dari customer.kenapa mesti tunggu minah tu clear dengan mesin duit tu dulu baru nak buat. kalo xde orang lain la citer. ini ramai kot yang tunggu turn.bukannya orang xnak bayar benda tu. dah la amik order lambat pehtu masa nak buat apa yang customer order tu pun lembab gak.sibuk bersembang.semalam aku tengok dalam gerai tu je ada 4 orang dewasa tapi aku tetap kena tunggu hampir setengah jam untuk order aku.

hello ini bukan aku sorang je yang rasa tau.kalo dah ada customer jaga la elok-elok walaupun memang cool blog tu pilihan ramai.kadang-kadang aku rasa malas nak beli sebab lama giler nak kena tunggu.pakcik semalam tu pun kata kat wife dia, xpayah la beli lambat sangat.banyak sembang je deme tu.see..... korang dah rugi sorang customer.kalo pakcik tu nak beli 4  jenis cool blog untuk anak-anak dia ,  korang kira la korang dah rugi berapa.almost rm10 ada aku rasa.

tapi kadang-kadang itu la beza nya kalo staf semua budak-budak melayu yang muda remaja ag.bukan aku nak kondem anak melayu sebab aku sendiri pun sama je macam tu.tapi at least diaorang tu berhadapan dengan customer yang mungkin nak cepat.cuba la ubah sikit perangai tu.ni nampak sangat korang sibuk nak sembang dari buat keje korang tu.

semalam memang aku rasa aku dah nak meletops dah ngan diaorang tu.tapi sebab aku malas nak gaduh-gaduh aku diam je la.sekali order dah siap straw plak abis kan.mendidih balik ati aku semalam.cari straw pun lambat.xkan la korang sampai 3 orang staf xperasan straw tu dah nak abis.tensi giler aku semalam.memang dah tarik muka dah.xde masa aku nak senyum-senyum dah kalo service macam tu.

bagi aku kalo lambat tapi korang memang betul-betul buat keje aku xkisah.aku dengan rela ati tunggu lebih lama pun xpe.tapi kalo dah lambat sangat pehtu ko nampak dia sembang-sembang, main henset pehtu baru terhegeh-hegeh nak basuh blender tu memang aku rasa muka minx maki je la tu.nasib kesabaran tinggi ag.

aihh!!!kan aku dah emo plak pagi-pagi kat blog ni.harapnya tempat lain jangan la jadi macam kat tesco seri iskandar ni.buat orang sakit ati je kannn...okeh la aku nak clearkan keje-keje aku dulu.minggu depan aku cuti seminggu weh pehtu sambung plak cuti new year.hahaha meriah kan

p/s : dah favourite kan so beli je la walaupun tensi berdouble-double

16 comments:

CikLaLA said...

SARAH... kalau bos dia terbaca, kompem pasni staf coolblog seri iskandar kene buang keje. hihihi...

eRysCha said...
This comment has been removed by the author.
eRysCha said...

org cmtue ptt sara sound je..ayt lmbt tp mkn dlm..bior dorg sedar..xde la wat keje lmbt..xpon ckp je xjd beli..sbb wat lmbt sgt..bg dorg taw ckit wat keje..lo sy da lme blah je..watpe tgu ag.."kesabaran" da xde..huhuhuh

CikLaLA said...

like and sokong kak wanie... hihi

maisarah sarah said...

hahaha kalo mcm tu dah nasib deme la kak ila.tadi pun baru je post kat fb coolblog pasal service kat situ.kita pengguna kan.hehehe.eyh sape yg remove komen tu?

hehehe sebab kesabaran ada ag.kalo xmmg dah bla dh

aniaziz said...

salam adik
saya ni owner coolblog seri iskandar
saya nak minta maaf banyak sebab benda ni terjadi.Insayallah saya akan baiki nyer dan ambil tindakan terhadap staff saya
terima kasih atas komen dan teguran

mrsoyem said...

ble tak adik bagi akak email adik?akak nak follow-up psl staff cool blog...klu tak keberatan la....tq.

mrsoyem said...
This comment has been removed by the author.
maisarah sarah said...

wsalam kak aniaziz.xde hal kak.ni juz pandangan saya je.sebab bagi saya hati customer kena jaga gak.org dtg beli sebab org suka tapi xnak la service yg mcm tu.tapi diaorang semua ok.diaorang xsombong cuma kena cepatkan sikit style keje tu.

maisarah sarah said...

mrsoyem : follow up?saya bkn nya keje coolblog kak.nak pntau cmne.hehehe.saya cuma suka beli coolblog je.huhuhu

mrsoyem said...

sbnrnya ktorg open dgn apa2 pun komen customer..2 yg nk feedback kalo ada apa2 yg xpuas ati ttg servis hehe.neway..tq cos jd antara customer cool blog sri iskandar..

maisarah sarah said...

owh hehehe.so far sbb lmbt je la.pasal staf suma ok sebab diaorg peramah dan selalu senyum.cuma keje lmbt je.thanks utk respon walau pelik cmne akak leh jumpa entry ni.hehehe

Ain Zulaikha said...

tak kan tak de bos? pergi report kat bos.. biar padan muka staff dia.. hehehe mmg paling benci orang layan customer teruk n lembab... huh!

maisarah sarah said...

bos dia xde kat situ masa tu ain.tp tu bos nya dah komen kat ats tu.hehehe

Anonymous said...

mantap le kamu dik..owner dia sndri tlg jwb-along

Anonymous said...

mantap le kamu dik..owner dia sndri tlg jwb-along

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...