~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, May 31, 2011

berbahagialah dikau disana

adoi!! pagi2 dah update..orang masuk ofis terus bt keje aku update blog lak.ok la sebenarnya di dalam ati kecik aku ni ada singgah perasaan sedih semalam.bukan sebab aku dilukai or disakiti.tapi sebab ada seorang teman yang telah pergi meninggalkan dunia yang sementara ini.

perkenalan hanyalah di facebook semata2.xpernah aku tengok wajahnya,xpernah ku jumpa orangnya dan xpernah ku dengar suaranya.tapi walau semua itu tidak terjadi ikatan persahabatan tetap terjalin.aku tau dia akan memulakan pembelajaran nya di rusia maybe dalam bidang perubatan.sebab aku pernah memberikan pendapat aku di status fb nya.

tapi sayang tatkala dia muncul semula bukan ag dalam jasad yang bernyawa.dia pergi selama-lamanya.status yang ada di fb tu diupdate oleh kakaknya yang tercinta.aku keliru pada mulanya siapa sebenarnya yang mengupdate status tersebut.adakah owner fb tu sendiri atau memang kakanya..selepas itu barulah aku tau yang owner fb tu lah yang telah kembali kepada Yang Maha Esa dan kakaknya hanya menyampaikan maklumat.

walaupun perkenalan kita xlama tapi sedikit sebanyak terbit juga rasa sedih di hatiku ini.terkejut apabila aku mendapat tau dari kakakmu yang kamu pergi disebabkan penyakit barah otak.dan sakitmu itu hanya kau ketahui di saat-saat akhir.walau apa pun aku doakan semoga kau ditempatkan di tempat yang dimuliakan oleh NYA dan dikau aman disana.sesungguhnya Allah lebih sayangkan engkau wahai sahabat.DIA tidak mahu kau menanggung derita yang berpanjangan.AL FATIHAH kepada wan khairina qalesha (xsure ini nama betul dia or x)

ape pun kepada sahabat baikmu dania sofea (juga xsure nama betul dia) aku harap awak dpt bersabar di atas dugaan ini.jika aku ditempat mu aku juga akan merasakan kehilangan yang teramat besar dalam hidupku.sesungguhnya sahabat sejati itu sukar dicari gantinya.aku dapat rasakan kekecewaan arwah bila dia mengatakan "baru je nak kecapi impian ini,penyakit pula datang...ALLAH sentiasa ada di sisi aku. arwah begitu ingin capai impian itu.maka dania sofea awak teruskan lah impian khairina supaya dia dapat merasa sedikit kegembiraan di sebalik kejayaan awak itu.

walau apa pun bagiku lebih baik kita mendapat tahu tentang penyakit yang kita galas.sekurang2 nya kita akan insaf dan sempat bertaubat kepadaNYA.semoga arwah aman di sana di sisi Yang Maha Penyayang.


p/s : semoga arwah bahagia disana dan sentiasa berada dalam keadaan aman.AL FATIHAH.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...