Monday, May 16, 2011

SelamAT hArI gURu

tanggal 16 MEI 2011 adalah tarikh keramat buat seorang guru. (ayat skema giler).sebabnya tarikh tu la ari guru.so disebabkan itu aku nak wish SELAMAT HARI GURU buat semua guru2 di seluruh malaysia dan dunia...termasuklah juga bekas2 guru dan juga bakal2 guru.


bak kata orang tanpa guru sape la kita kan.kita kenal abc dan 123 pun melalui cikgu gak.. ada lak sore2 sumbang yang kata "eyh aku blaja abc dulu ngan mak aku la".ha yang tu kompem nak kena penampau jepun.xmengenang budi btol.kira macam bidalan la kata blaja abc dari cikgu kita...apola bongap sangat kan.

masa tadika aku suka sangat makan megi goreng arwah cikgu aida.bukan aku sorang je.semua kawan2 tadika aku suka.setiap kali dia buat megi goreng dak2 suma nak tambah.xtau la kenapa.kitaorg rasa sedap je megi tu.hehehe.
yang tudung itam tu arwah cikgu aida
masa sekolah rendah dulu aku penah kena pukul ngan sorang dak asli ni.aku lupa sebab ape.kalo xsalah darjah 1.nama dia halmizam.rsnya.smpai bengkak gak la bibir aku.nasib dia comel.hahaha.tapi tetap kena marah ngan akak aku gak.sape suh pukul aku.sengal!!!
kenangan zaman sekolah rendah
masa darjah 3 lak aku kena ketuk ngan kasut ngan sorang singh nih.dia ni memang sengal.xpasal2 nak hempuk aku ngan kasut dia.tapi dia memang gangster pun masa tu.ramai gak la yang xsuka dia...masa tu aku melawan gak.aku tnjuk kasut aku balik.hehehe....so kena pukul sekali je la.

masa sekolah kat B.A aku rasa paling best bila lepak kat tepi padang or kantin.pagi2 je dtg sekolah dok kantin.bukan nya study ke pe.tapi meniru keje sekolah dan bergosip.hahaha..sengal kan.camne nak pandai kalo asyik meniru je.tu sebab la pmr pun dpt result bagussss sangat2.kalo jumaat petang je gi tuisyen ngan cikgu math aku kat lab komputer..sebelum tuisyen mula aku ngan member2 lepak kat tepi padang tgk gelagat org.hehehe
masa form 1 or form 2
zaman sekolah paling best masa kat teknik.memang best giler.even selalu kena denda ngan cikgu nuar tapi aku rasa still paling best.maybe sebab dok asrama kot.bese la bila dok asrama ni kan ada satu slogan iaitu "one for all, all for one".hehehe..so bila pape pn salah,sorang buat semua sekali kena denda.
my school (^_^)
denda paling maut aku rasa utk dak2 teknik guling mayat.aku xpenah kena ag tp nyaris kena la.hehehe....tpbila tgk dak2 ni kna nangis gak ar.ada yang kasut tercabut la.macam2 ag.kalo korang xtau apa tu guling mayat korang gi la cari dak2 teknik teluk intan batch 2007 kebawah then tanya la kat diaorg.kompem korang dpt jawapan.

denda yang leh buat aku pengsan masa kena lari keliling padang.giler arh...igt aku ni byk sgt ke stamina nak suh lari2 keliling padang.lari keliling umah pn dh semput.selain tu rasa nak patah kaki bila kena ketuk ketampi ramai2.sampai 100,200x gak ar.kalo xsama buat ketuk ketampi tu ngan yang lain2 kena wat balik semula.masa tu muka memasing tahan geram je ngan dak2 yang buat salah tu...muka macam minx penampar je kan.
class 5AT2
tapi pape pun dalam kepahitan tu still ada kemanisan...aku suka sangat ngan member2 agroteknologi 2 atau ringkasnya (AT2)....diaorang ni sempoi sangat...semua nya dah macam adik beradik dah.bila ada prob share,bila ada gaduh lak mmg gaduh abis.hahaha..tp skang ni suma dah baik dh..orang kata dah matang.hehehe

kalo kat ip xyah citer la.ip pun best gak sebab ada kawan2 dan lect yang sempoi.bese la kan memana tempat pun mesti ada pahit dan manisnya.tapi selalunya kenangan manis tu ag banyak dari yang pahit.huhuhu..malas nak taip dah..so SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU BUAT SEMUA GURU2 aku di tadika kemas,SK (1) TAPAH, SMK BUYONG ADIL, SMT TELUK INTAN, IP AYER HITAM dan IP BUMBUNG LIMA.
IPAH dihati
p/s : kadang2 kepahitan dan kemanisan itu yang memberikan kita pelbagai kenangan yang xmungkin kita lupakan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...