Monday, October 8, 2012

terima kasih Allah

assalamualaikum

syukur alhamdulillah.terima kasih Allah atas nikmat umur ini, selamat ulang tahun buat diri sendiri. dah cukup 22 tahun aku hidup di bumi Allah ni. dan nampaknya semakin pendek umur aku. jangan salah faham. ajal maut di tangan tuhan. tapi kalau xsalah aku bila semakin lanjut usia kita maka semakin pendek juga lah umur kita. aku xharapkan ucapan selamat hari lahir ataupun hadiah duniawi. tapi aku perlukan doa2 kalian untuk aku.

doa yang mampu menjadikan seorang hamba yang lebih baik dan lebih istiqamah. wishlist doa aku :-

  • doakan aku supaya istiqamah dalam beribadah.
  • doakan aku supaya mampu sentiasa melaksanakan apa yang diperintah dan meninggalkan apa yang di larang.
  • doakan aku supaya dapat menahan hawa nafsu yang datang menggoda.
  • doakan supaya sentiasa diberikan hidayah petunjuk oleh Allah.
  • doakan aku supaya sentiasa beriman dan percaya dengan Allah diatas setiap apa yang berlaku.
  • doakan supaya aku mampu berhadapan dengan dugaan dari Nya.
  • doakan aku supaya sentiasa bersandar pada Allah dan bukan orang lain.
  • ingatkan aku supaya Allah selalu ada disamping aku ketika aku susah dan senang.
  • doakan aku supaya aku akan mendapat zauj yang mampu membimbing aku ke jalan Allah. yang mampu mendidik,menegur,menasihat dan membimbing aku.
  • doakan aku mampu menjadi anak yang solehah dan kawan yang baik buat mereka semua.
  • ok semua wish list kalo tulis memang banyak tapi nak senang korang doakan la yang aku akan sentiasa menjadi hamba yang istiqamah dan sentiasa bersabar dengan ujian NYA.
  • owh lupa jangan lupa doakan buat saudara2 islam kita yang sedang bergelut untuk keamanan. serta doakan supaya nama Nabi Muhammad SAW sentiasa terpelihara sebagaimana Nabi menjaga kita.
akhir sekali selamat ulang tahun maisarah. perbetulkan niat kamu dan cuba baiki diri supaya tidak mengecewakan orang lain. yeayy!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...