Thursday, February 23, 2012

benda pertama aku buat setiap kali gaji masuk

assalamualaikum

arini gaji dah masuk.aku bajet esok baru masuk.yelah selalunya kitaorang ni gaji memang masuk setiap 25hb.kalo 25hb tu jatuh hari cuti maka dia masuk la awal sikit.so bila gaji dah masuk ni kira selamat sikit la.sebab aku dah kering bebonar dah.tapi xde lah sampai xcukup makan.weee~~~


so bila check je gaji dah masuk, benda first yang aku buat adalah bank in duit sewa rumah.umah aku duduk ni kira harga bilik.so semua penghuni dalam tu bayar sendiri-sendiri je.eceh macam ramai je kan.haha.sekarang ni ada dua orang je.walaupun dikira harga bilik tapi itu atas nama je la.yang sebenarnya duduk rumah jugak.

owner rumah tu sediakan katil,tilam,almari,bantal, meja makan,peti ais, sofa,rak tv dan tv. so sebelum ni bilik aku kecik sikit dari yang aku duduk sekarang.kalau dulu kena bayar rm150 je sekarang dah naik kena bayar rm200 lak.sebab sekarang aku dok master bedroom yang ada toilet sekali dalam tu.huhu

tapi xpela kira berbaloi la gak kan bayar rm200 tu.kalo aku sewa sendiri kompem2 dah aku xbawak tv suma tu.haha.aku xterfikir pun nak cari rumah lain.sebab owner tu pun baik ngan aku.apa-apa hal pasal rumah suma dia contact aku.xpenah aku rasa dia contact housemate aku.

so sebab musabab aku kena bayar duit sewa rumah dulu adalah aku selalu lupa kalo dah menangguh keje tu.sebab tu setiap kali gaji malam tu gak aku bank in kan duit sewa.kalo xalamatnya sampai ke sudah aku xbayar.aku xnak la dicop sebagai orang yang duduk free je kan.hehe

eyh melalut panjang2 lak.k lah aku nak balik dulu.tadi ujan lebat so melepaks di opis dulu sambil tengok video kak fynn jamal. sekarang ujan dah berenti so leh la balik.malam ni melepaks di tesco lak.hehe

p/s : al-fatihah buat adik faris yang telah kembali kepada Pencipta akibat barah darah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...