Tuesday, May 1, 2012

pekerjaan pertama?

assalamualaikum

selamat hari pekerja buat insan2 yang bekerja.xkira la arini korang cuti ke x ke, tetap aku nak wish selamat hari pekerja.hehehe....ramai yang sambung cuti kan semalam.sebab nya arini pun cuti.dah alang2 kan,,,rugi la kalo xcuti

okeh saje je nak tanya korang apa pekerjaan pertama korang yang korang pernah buat.maksud aku keje pertama yang bila korang buat korang dapat duit/gaji.kira macam berdikari la....

contoh macam aku ni, kalo xsalah first keje yang aku buat adalah tolong mak KKS aku meniaga kat kantin sekolah.masa tu aku form2 kalo xsilap.bila pekerja mak dia bercuti or xdapat datang maka secara automatik nya kantin akan kurang orang.terutama sekali kalo masa tu hari yang ada jual nasi ayam.hah! memang penuh la kantin tu kan.


so member aku akan call aku dan tanya leh xdatang tolong kat kantin.kalo xde ape hal selalunya aku akan datang tolong.alah keje simple je pun tolong siapkan makanan nak dijual,tolong jual bila waktu rehat, tolong kutip2 cawan and lain2.

upah yang aku dapat masa tu dalam RM5.okla kan sebab keje pun xbanyak.pehtu aku keje pun kejap je.dari kul 8.30 mcm tu sampai kul 11.30. sebab petang nanti kena sekolah lak.yang bestnya masa tu, bila dah settle je semua keje mesti dapat makan nasi ayam...weeee~~~ sedap gilos.aku suka ayam nya sebab macam lain sikit rasa nya and jugak sos dia.sedap wooo..

kemain lama aku xdapat makan nasi ayam tu.aritu saje je bagitau KKS aku tu yang dah lama aku xmakan nasi ayam maknya buat. alih2 ari sabtu 28.04.2012 yang lepas KKS ajak datang kantin mak dia untuk makan nasi ayam.huwaaaaa best giler.....lama kot xmakan...time kasih KKS dan makcik pakcik.hehehe

okeh tu je dulu.so apa pekerjaan pertama korang??

p/s : esok petang balik tapah sebab khamis jumaat aku cuti.hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...