Sunday, June 10, 2012

sebab-sebab kenapa aku tak bawak/beli kereta lagi

assalamualaikum

selalunya bila orang yang dah keje mesti sibuk nak pakai kereta kan.xpayah kata yang dah keje la.yang tengah study pun dah excited nak pakai kereta.sebabnya kalo ada kereta ni haruslah cool sikit kan.tambahan pulak senang nak merayap ke sana sini.

macam aku ni bukan nya xde keinginan nak beli atau pakai kereta.padahal dah setahun dah aku kerja and rasanya kalo nak beli kereta tu ok la kot.hehehe mak aku pun sebenarnya dah selalu sangat bebel kat aku.dia asyik dok suruh aku bawak kereta.

untuk makluman aku dah ada lesen kereta dan motor sejak dari lepas spm lagi iaitu start dari tahun 2008.tapi bawak kat jalan besar nya haram xpernah.aku rasa masa test ngan JPJ tu je la last aku bawak kete kat jalan besar.tapi kalo suruh aku bawak motorsikal semuanya beres.xde hal punya la sebab dari aku praktikal kat penang lagi aku dah bawak motor.masa keje dekat teluk intan dan sekarang di seri iskandar pun aku still bawak motor je.

okey lah.antara sebab-sebab aku xnak bawak/ beli kereta adalah :-

  1. aku takut nak bawak kereta!
  2. dah lama xbawak kereta.aritu aku boleh tertukar antara pedal minyak ngan clucth -_-"
  3. bawak kereta xboleh nak menyelit kalo jalan jem dan kalo kat traffic light.
  4. minyak kete mahal.kalo motor aku skang ni full tank pun baru RM5.
  5. nak servis kereta pun mahal gak beratus-ratus.kalo motor service sikit2 je.
  6. aku suka merayap kalo aku bosan walaupun kat seri iskandar ni selalunya aku lepak tesco yang kecik tu je.so bila dah rajin merayap and naik kereta pulak dah tentu la minyak pun banyak digunakan.
  7. aku kadang2 kalo dah bosan memang tiap2 minggu aku balik kampung.lagi la membazir minyak kereta nanti.naik motor bila2 masa pun leh cabut.
  8. kalau naik motor xpayah nak selalu2 pikir pasal enjin ke, air ke, bateri or air cond bagai.
  9. xpayah susah2 nak cari parking untuk park motor bila aku dok gi memana =)
  10. sebab lastnya adalah kereta sekarang mahalllll.hahaha boleh diterima xalasan tu

tapi tu semua sebab yang sementara je.xlama lagi insyaAllah aku pakai kereta gak.tambah pulak aku nak bergerak serius dalam bisnes catalyst yang aku tengah buat sekarang ni.so bila dah ada kereta nanti senang la aku nak ke event2 catalyst dan juga nak berjalan2 kan,muahaha oklah adios amigos ^_^

p/s : sape nak sponsor aku kereta?muahaha

3 comments:

Devil Inc. said...

Sepertimana Pak Harun menyeponserkan telefon kamu walaupun dibayar balik, apa kata minta Pak Harun menyeponserkan kereta pula? Nanti dah ada kerja tetap, bayar balik. Hahahaha XD

maisarah sarah said...

hahaha xmau.....nnti xberbawak.hehe

Devil Inc. said...

Tapi motor lagi best <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...