Thursday, December 30, 2010

~ syabas Malaysia ~

wahhhh arini sgt2 hepi plus terharu plus bangga plus ceria.hehehe suma nya bola punya pasal....excited aku smpaikan dh mcm org gila sorak sorg2 kat umah ni ha....mana xnya kau.pertandingan bola sepak aff suzuki dijuarai oleh malaysia dengan aggregat 4-2...banyak kan3..... tu la dulu aku suka kata ala bola sebijik pun nk rebut2..beli la sorg satu.kali ni ha amik ko...beriya sgt aku tgk bola...apasal ek aku excited sgt tgk bola????sbb pemain2 nya ensem kah?disbbkan kehebatan mereka kah??atau disebabkan k.rajagobal yg cute???hehehe.aku pn xtau...jnji arini malaysia menang...mula2 tgk bola tu agak cuak gak la sbb pemain indon nmpk mcm cergas sesangat, tp apa ada hal.aku tetap yakin malaysia leh jd johan coz kita ada bekalan yg selesa 3-0.pehtu kita ada keeper yg sgt2 bagus iaitu khairul fahmi.kita gak ada pemain pertahanan yg sgt2 cemerlang spt muslim ahmad,asraruddin putra,sabre mat abu dan fadhli shas. selain tu ada gak kapten safiq rahim, pemain tgh amar rohidan, pemain sayap kiri dan kanan s.kunalan yg org2 indon kata kononnya diimport dr india dan ashaari samsuddin. dan yg plg penting gandingan penyerang malaysia norshahrul idlan talaha dan mohd safee sali..xdilupakan pemain simpanan yg msk masa suku masa kedua tadi amri yahyah, izzaq faris dan razman..hurmmm sumanya bgus2...tp kalo ada amirulhadi ngan mahali msa game td pn best gak..tp nk wat cmne mereka direhatkan smntra...yg mahali ni pn org indon kata pemain import dr indonesia....dimanakah ciri2 indonesia yg ada pada mahali tu.hahaha.klaar la diaorg nih....tp yg plg best bila pengadil dr australia tu berjaya menjadi pengadil yg adil.xmcm benjamin william iaitu pengadil dr australia yg mengadili game sukan asia baru2 ni yg bermurah hati bg byk sgt kad kat pemain malaysia....
kejayaan milik MALAYSIA.terima kasih atas kerja keras mereka
kejayaan selepas bola berjaya dimasukkan ke dlm gol
sgt2 gembira



wuhuuu dan yg plg aku rsa kelakar sgt2 bila kalo xsilap aku pemain2 kita ni kna gi pdng naik kete kebal.wah dh mcm nk gi perang nih.pdhal nk gi main bola je.tmbh wat klakar bila pengulas sukan yg kat studio tu kata harap2 msia xbawak balik piala naik kete kebal pas abis ni.hehehe....tp mmg game td mencemaskan btl la....bape kali indon nk sumbat gol tp berjaya diselamatkan oleh mr muscle kita khairul fahmi.kalo xaku rsa dh berpuluh dh gol diaorg...kalau la pemain2 kita ni mng sbb laser dlu kan knpa indon xleh kc gol msa spruh ptama game mula.btol x??musykil lak aku....ha bru teringat..sebut2 isu laser nih.msa mula2 game td aku nmpk ada chya laser kat muka khairul fahmi.mula2 aku igt mata aku ni slh nmpk.pastu ag skali aku nmpk.yg ni mmg terang2 nya chya laser...smpai kan pengulas sukan pn nmpk.agknya ultraman pn berminat kot nak main bola sepak.....tp kita profesional xde nak sruh stop game bagai mcm si markius tu bt.hurmmm tp lepas tu agak mengecewakan bila indon berjaya menjaringkan gol kedua setelah puas diasak oleh pemain2 kita dkt2 ngan pintu gol.dan tmbh mengecewakan bila gol tu msk slps bola tu kna kpla abg muslim...player feveret aku (wah marah awex dia)...hurmmm tp apa aq kesah....bg aku sekali ni je muslim wat slh sbb sblm2 ni pertahanan yg dia wat ngan kawan2 yg lain sgt2 kuat..cuma td tu dh penat sgt kot tu yg leh "ter" tolak bola tu...yg aku rsa mcm ajaib sikit bila spruh masa ptama tu dh nak abis.msa indon try nk jaringkan gol.perasan x bola tu xmasuk pn dlm line gol sdgkan spptnya kalo kita selalu tgk msti la msuk.tp ni mcm ada dinding lak bila bola tu mcm melantun balik keluar.ha mknanya nasib malaysia mmg baik dan nmpknya doa2 rkyat msia mmg dh makbul msa tu....tmbh dimakbulkan doa bila wisel penamat dibunyikan menandakan malaysia menang even kalah dlm game tu 1-2....wah xnak terharu lak aku msa diaorg pegang piala tu....rsa mcm nk nangis i tau.huhuhu...apa2 pun safee sali mendapat anugerah penjaring terbanyak.semoga mereka semua terus sukses dalam arena bola sepak dan boeh memberi lebih byk kemenangan kpd negara...pas ni aku kna sokong pasukan harimau muda la plak coz player 24 ada kat situ.hehehe.jgan mara aaa...TAHNIAH MALAYSIA.......TANAH TUMPAH DARAHKU....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...