~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Monday, December 27, 2010

~Malaysia ku gemilang~

as salam semua....saya sangat,sangat,sangat gembira kerana pasukan bola sepak malaysia berjaya menjaringkan 3-0 semasa melawan indonesia.....memang seronok bila tgk diaorg main smlm.msa spruh masa ptma aku rsa mcm xde harapan je nk mng.mmg rsa mcm malas je nk tgk....tp still soong gak smpai sakit tekak aku dok jerit sorg2 kat umah...then masa spruh masa kedua game nmpk makin menarik lak.tmbh2 lepas isu laser tu dibuat.mayb pasukan indon igt dengan menangguhkan game tersebut akan mematahkan semangat harimau malaya..tp rupanya silap tekaan mereka kerana disebabkan itu la mereka semua bangkit.kira mcm diberi kesempatan utk melepaskan lelah la.hehehe....bagi aku pertahanan mmg cemerlang la.gandingan muslim ahmad,mahali jasuli,asra dan fadhli mmg kental.kalo x mmg ada la gol utk indon.yp disebabkan bek yang bagus dan cemerlang dlm game ni maka xde gol yg dpt ditembusi.kalo da pn dh offside xyah la kan.hahaha..tp mmg nmpk usaha mereka.mmg gonzales pn senyap je dh.dh kena jaga xdpt la nk gerak.tp yg aku perasan setiap kali muslim melakukan kesalahan seperti terjatuhkan pihak lawan dia msti buat memohon maaf dan muka dia msti nmpk sgt2 kecewa.itu yg aku perasan la.dia mcm frust gila bila tau atas kesalahan dia bt indon dpt sepakan percuma.ag stu aku rsa mlm tu tuah memihak pada norsharul idlan talaha.hehehe..lain kata hadiah perkahwinan la....tu yg semangat tu smpai boleh mngelecek bola dgn baik.tp semua pemain malaysia pun bagus jg....walaupun mula2 aku rsa mcm agak kucar kacir gak la game tu.tp berkat kesabaran dan kesungguhan pemain2 dan penyokong alhamdulillah menang jg akhirnya.tp xboleh la selesa sgt sbb ada lagi baki 90 minit utk bermain di pihak lawan.lama tu.semoga mereka semua dalam keadaan sedia la nnti.tahniah malaysia

wajah2 keceriaan pemain2 kita setelah menjaringkan gol

memori abadi mereka

salah seorang pertahanan yang baik MUSLIM AHMAD

tuah pengantin baru NORSHAHRUL IDLAN TALAHA
sokongan penyokong-penyokong malaysia

wira negara SAFEE SALI..tp yg lain pn tetap wira juga
piala yang mungkin akan menjadi milik MALAYSIA hasil usaha wira2 kita.INSYA ALLAH

walaubgaimanapun ada gak cerita yg xsedap nk dgr la.semuanya berpunca dari isu laser itu sndri yang dikatakan dari penyokong2 malaysia.semuanya bermula bila laser tu dipancaran ke muka penjaga gol indon.dan disebabkan itu setiap kali malaysia dpt sepakan sudut mesti ada aduan dr pihak penjaga gol indon.aku bagi penyepak bru tau.ngada2 sgt...nmpk sgt dia nak hilangkan gugup dia tu.dh tu leh plak ajak geng2 lain kuar pdg sbb ada laser kna kat dia.wah...beriya sgt ko.smpai game kna stop selama 5 minit.pemain indon lain yg kna laser xde lak nk kata pe...agpun sbnrnya mende ni mmg penyokong diaorg sndri yg mulakan.masa malaysia kalah 1-5 ngan diaorg masa kat stadium GBK ada gak laser kena penjaga gol kita sharbanie tu.tp xde plak malaysia nak komplein pape.senyap je.bila diaorg kna mcm2 kisahnya.smpaikan penyokong2 indon tuduh malaysia mcm2..hinggakan kemerdekaan negara kita pun diaorg pertikaikan...tp bg aku kalo indon hebat sgt kenapa xde gol pun yg masuk lepas isu laser tu selesai...sbb lepas habis je isu laser tu malaysia dpt jaringkan 3 gol.alasan diaorg sbb pemain indon dh hilang konsentrasi..ceh alasan xleh pakai.abis masa diaorg tujukan laser kat pemain kita dulu tu igt kita ni xterganggu gak ke.tp dr situ nmpk sgt dh.disebabkan laser tu diaorg dh xleh fokus.nmpknya belum cukup bersedia ag pemain2 indon ni.tp yg aku risaukan pemain2 kita bila berlawan disana nnti.sbb macam2 ugutan aku dh baca dr penyokong indon.aku risau bila mereka buat apa yg mereka kata tu dan menyebabkan pemain2 kita xselesa.walau bagaimanapun aku puji ad jg segelintir penyokong2 indon ni yg profesional.mereka ucapkan tahniah dan mereka harap semoga semuanya lancar semasa game di stadium GBK nnti.

lagak penjaga gol indon meminta game dihentikan kerana isu laser.
ketidak sefahaman berlaku antara pemain dan penjaga gol indon.keeper dah sah2 nk selamatkan bola tu tp mereka lgsg xde kerjasama antara mereka sndri
apa2 pun aku harap semoga perlawanan kedua nnti di stadium GBK xde ape2 yg tjadi.dan pasukan malaysia dlm keadaan tenang dan sihat serta diberikan kemenangan kepada mereka semua.AMIN....MALAYSIA BOLEH.....go go chaiyok...semoga berjaya guys

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...