Sunday, January 16, 2011

bila seseorang akan berubah???

as salam..bila agaknya seseorang akan berubah???persoalan yang sering aku tnyakan pada diri aku sendiri.berubah dari segala segi.penampilan,perangai,percakapan,perbuatan dan segala-galanya....
ramai kawan-kawan aku dah mula berubah.tp bila masa utk aku pulak yang berubah.
kadang-kadang rasa takut itu ada dalam diri seseorang walau seberani mana pun dia.
bila teringatkan persediaan dalam diri untuk menghadap Yang Maha Esa rasa gementar itu pasti ada...tapi perubahan tidak pernah dilakukan.macam mana tu...
aku suka baca status2 dari syahirul.com....
status dia kebanyakkan nya memang kena pada aku.banyak juga aku belajar dari status2 yang dia letakkan..terima kasih pada syahirul.com atas status2 anda...
aku akui aku belum betul2 bersedia untuk mengadaNYA...
andai kata hidup aku terhenti dalam masa terdekat ini aku rasa memamg aku akan menyesal kerana belum cukup amalan aku untuk membawa aku ketempat yang aman disisi NYA....tapi persoalannya BILA AKU INGIN BERUBAH????
agaknya aku belum betul-betul mengenal hidup aku ini.
aku belum betul-betul tahu apa makna kehidupan,
belum betul-betul tahu apa tujuan aku dihidupkan di dunia ini....
Ya Allah bukala pintu hatiku ini supaya sentiasa taat padamMU,
mematuhi segala ajaranMU...
sesungguhnya rasa kesal itu ada tapi perubahan itu tidak ada.
semoga ada seseorang yang boleh membimbing aku ke jalanMU 
yang dapat membantu aku sentiasa sujud padamu dalam penuh perasaan redha...
semoga aku maasih sempat menunaikan janji0janji ku padamu sebelum kau memanggil aku menghadap MU Ya Allah....

Wahai manusia.. renungi sebentar.. adakah kamu sudah bertaubat hari ini? saat ini? adakah kamu sudah bersedia dgn amalan apabila malaikat maut ingin mengambil roh kamu sedang kamu masih leka? mungkin 40 hari yang lalu daun yang tertulis nama kamu pada pohon di atas Arasy telah gugur dan daun tersebut telah dilihat malaikat maut?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...