Friday, December 17, 2010

BoLa oh BoLa

salam semua..wah lama xmenjenguk blog aku yg agak membosan kan tnpa entry menarik kan.huhuhu.orait entry sy today adalah bola...yer...bola yang bulat tu.yang selalu org buat sepak,pukul,baling and sebagainyaaa...aku nk tmbh stu ag wat berenang.hehehe coz aku suka bwk bola tu dlm air dan guna mcm pelampung walauponnn badan aq agak besar sehingga bola tu xdpt menampung aku.huahua hua...bola ni mcm2 jenis ada..tp skang ni aku nk story skit psl bola sepak.heheheh..aku xtau la sbnrnya aku ni minat game bola sepak tu ke, pemain2 nya ke or nama yg diaorg bwakan.cthnya malaysia.huhuhu.yelah aku ni sejak2 jd penganggur berhemah ni dh jd minat sukan lak.tp aku xpnah lak nk bsukan kan.

they make malaysia proud...
start nya dr game sukan asia kat guangzhou ritu la.tetiba aku excited lak layan sukan yang ada malaysia lawan.padahal selama ni xde lak aku nk tgk.mmber aku kata ala2 mcm hbskan masa terluang la kononnya.tp yg plg aku xcted skali game bola sepak la.smpai skang ni aku xcted ag.tmbh2 kan skang ni ada game aff suzuki tu.first sekali msti la nak wish tahniah kan coz diaorg dh wat yg terbaik dlm every game.xkisah la mng ke kalah jnji diaorg wat the best.tp plg bangga bila diaorg bjya kalahkan laos 5-1.even aku rsa ada satu gol tu mcm xbrpa best la coz pemain laos yg mskkan.sekali lagi aku mnjadi bangga bila malaysia dpt kalahkan pasukan bertahan iaitu vietnam dlm separuh akhir pertama di bukit jalil rabu lps.2-0 tu.blh tahan gak bekalan diaorg bwk gi vietnam nnti.walaupon aku tgk msa spruh masa kdua coz aku xamik astro sportkan.tp xpe.thanks pda rtm sbb sudi siarkan game tu.mmg aku srnk gler tgk.sorg2 pn aku dh xcted tlbh smpai ayah pn mcm blur2 je tgk aku,hahaha.ada aku kisah,...sukati aku la.aku dh 'ter' minat bola kan.tp pape pun aku wish diaorg akan bjya dlm spruh akhir kedua msa kat vietnam nnti.jgn hampakan hrpan rkyat malaysia ye...tp kalo tgk dr kesungguhan mereka ada harapan tu.cuma jgn bangga sgt la.bg aku diaorg suma mmg the best la.

tiket msa perlawanan sukan aff suzuki di bukit jalil
k.rajagopal yang berjaya mendidik team ini berjaya
penyokong malaysia dengan banner yang membakar semangat.mereka ni dr tema um rsnya.

wajah keceriaan setelah menjaringkan gol
salah satu aksi menarik pemain malaysia
kalo player kesukaan aku agak rmai gak la.hehehe.cthnya muslim,safiq rahim, khairul fahmi, amirulhadi,amar rohidan,s kunalan,amri yahyah dan boleh kata semua la.hehe.tp yg plg2 aku minat mohd muslim ahmad player pkai jersi no 24 kowt  xsilap aku...aku xtau nama penuh dia coz selalu pengulas sbt muslin je.agak lama gak aku cri nama dia.aku minat dia bkn sbb pe.coz aku suka tgk cra dia kawal bola n cra dia tangani bile dia dpt bola.start aku minat time sukan asia ritu la.tmbh lak muka dia yg ala2 garang and sweet.hahaha.tp muka dia mmg kdg2 garang lorh.....pemain lain lak yg second aku minat safiq rahim.huhuhu msa mula2 aku suka tgk dia coz nama dia sama ngan nama anak buah aku.tp lama2 aku suka tgk cara dia main gak n muka dia juga.dia kan kapten hehehhe...bg aku kapten pn sg tugas yg bsr.even dia ni mcm temper skit xkisah la.jnji dia best n bgs.msa lwan kat sukan asia tu ar nmpk mmg dia mrh gler ngan pengadil tu smpai kna kad merah.tp kalo aku pn aku siku2 je pgdil tu.palyer kita jth blh dia pn dia wat xtau je.kalo player china jth.berbunyi je wisel dia.mmg kalo dpt aku hentak2 dia (kalo aku brani la) hehehe.tp xpe.yg third minat khairul fahmi @ apek.ha ni minat xleh minat smbarangan.sbb dia org nya.hahaha.tp dia mmg ensem kan.(cik awek khairul fahmi jgn marah ek).tp aku minat kat dia coz dialah penyelamat pasukan bola sepak negara.yela dr gaya dia tu yg tangkas dan pantas tgkp bola mmg best ar.kalo la dia xteror kan dh sah2 bola byk msk dlm gol tu.dh banyak dh bola yg sebiji tu dia slmtkan dr msk dlm gol tu.xke bgs tu dia ni.hehehe.dia mmg penjaga gol yg bagus lah.xsemua blh bt mcm tu.muka dia sntiasa tenang je.and lagi stu yg aku persan lps je dia dpt tgkp bola tu xkira la scra duduk atau berdiri dia msti akan bt gaya mcm bersujud tu smbil pgg bola.mayb itu cra dia mengucapkan syukur sbb bjya slmtkan bola tu an.kita mana tau.ape2 pn hope mereka semua bt yang terbaik dlm setiap game n menaikkan balik nama malaysia.even bila menang org puji2 mereka dan bila kalah org kutuk2 mereka.xkisah la jnji mereka semua adalah hero2 malaysia.adat la tu bila menang org puji bila kalah org keji kan.org bkn tau mcm mana ssh nya mereka suma masa game tu.pape pun tahnian,
mohd muslim ahmad.player pertahanan feveret aku
salah satu aksi muslim.ngeh ngeh ngeh


all the best, bt yang terbaik and semoga Allah sentiasa memberkati anda semua,memberikan ketenangan dan kemenangan kepada kita semua.Amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...