Tuesday, September 18, 2012

lappy merajuk and sakit hati

assalamualaikum

stress weh!lappy bikin hal.aku pesen suka online pehtu suka tengok movie yang dalam hard disk tu.kalo dh lama2 sikit nanti mula la dia lembab semacam.pehtu mula la video dia sangkut2.tapi suara jalan.aishhh!

tapi nak buat macam mana redha je la kan.lagi satu pesen lappy aku ni. bila dia panas sangat mula la dia tertutup sendiri.aritu dekat 5 kali aku rasa lappy aku tertutup sendiri.sakit ati!orang kata benda xbernyawa ni kadang2 paham.

macam lappy aku tu.kadang2 bila aku marah2 mula la lagi dia buat hal.lagi teruk pun ada.hahaha.macam kete gak la.bila kata nak cari kete baru mula la dia pun meragam kan :)

pape pun biarla lappy tu gitu.at least ada gak aku lappy buat hilang bosan.kalo x lagi la aku xtau nak buat pe kat umah tu.

owh ye tadi kat umah aku xde air.bajet memang satu kawasan la xde air.tapi macam pelik je sebab umah belakang mandi elok je.musykil disitu.so buat xtau je la.dari pagi kot xde air nya.kul 7.15 gitu air dah slow.pehtu tengah hari pun still xde.aku macam musykil lak.

aku dapat tau sape buat memang aku ketuk ngan benda alah mamat atas ni pegang tu
then nasib la aku ni bukan jenis sombong ngan jiran kan.elok je nak gi keje petang tu nampak lak acik sebelah kuar umah dia.terus tanya memang xde air ke.dia pun check la sama.sebab dia baru je balik dari niaga.pelik aih!elok je plak air tu ada.memang aku dah risau dah.paip bocor ke plak umah aku ni.

tetiba acik tu kata.cuba tengok kat main pipe takut ada orang tutup.sekali aku gi kat paip utama and pulas terus dengar bunyi meter jalan.hoih!!sape pedajal kitaorang ni.terus laju2 masuk umah tengok ada x air.ha amik ko memang elok je mengalir dengan meriahnya.

hampeh betul sape yang gi tutup paip tu.mana xnya masa air tu xde aku baru je siap mandi.nasib baik dah siap mandi.kalo time tengah bersabun tu xke rasa macam nak nangis.elak kan xde air sampai ke petang aku pun tadah le air dalam baldi.tengahari tadi amik wudhu' guna air baldi je.bengong betul sape yg tutup tu.

housemate aku siap tanya lagi. " eh aritu bil kita dah bayar kan ". aku pun jawab ar "dah bayar dah,bil baru pun xde tunggakan". perghh hangin kot.housemate aku pun dok kata sape yang tutup tu memang xguna.mana xnya kitaorang dah nak masuk opis baru perasan pasal benda tu.yang kitaorang pun bengong.xcheck meter tu apasal kan.haha

kesudahan nya harap2 air tu ada la.xde la yang 'rajin' sangat gi tutup paip air tu lagi.grr!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...