Wednesday, November 23, 2011

teringat kakak comel itu -_-"

assalamualaikum

aku tengok ramai yang pakat citer pasal bola sepak menang emas kat indon. alhamdulillah menang gak kan.naik sakit jantung aku bila tengok game tu. tapi bila tengok pada feveret player aku tiba-tiba aku jadi teringat pada sesorang.

feveret player aku mohd muslim ahmad yang memakai jersi no 24 dan bermain di bahagian pertahanan. bila tengok muslim tu aku pasti akan teringat pada seseorang yang pernah menjadi insan yang paling rapat ngan muslim. orang tu adalah kak puda @ noraida puteh.

sebelum ni ada gak aku friend ngan kak puda kat facebook tu. tapi sebab ada segelintir manusia yang kedengki akak tu dah deactivate facebook dia. dan aku dengan yakin mengatakan dia dah buat facebook lain dan menggunakan nama yang lain. sebelum ni aku penah try cari facebook akak tu tapi xjumpa. rasa macam geram giler kat orang-orang yang mengata dia bukan-bukan tu.

kalo bukan sebab diaorang mesti kak puda still on facebook yang lama tu. sedih kot bila tengok dia deactivate akaun. dulu aku rajin gak menyemak kat wall dia. kadang-kadang aku tanya pendapat akak tu. dengan kata lain aku selesa je sepanjang berkawan ngan dia. xde la pulak aku nampak sifat sombong,ego, mengongkong dan berlagak seperti kata budak-budak kedengki tu. bagi aku kalo la kak puda tu sombong dia xkan xapprove orang-orang yang add facebook dia masa tu.

aku pernah terbaca jawapan dia bila orang tanya kenapa dia approve fans muslim ahmad. dan jawapan dia adalah "kita approve sebab xnak la nanti orang kata kita sombong, ag pun apa salahnya nak tambah kawan" . lebih kurang macam tu la jawapan dia. betul sangat kata orang ramai bahawa kita xkan mampu nak puaskan hati semua orang walaupun kita memang ikhlas terhadap apa yang kita buat.

sape la yang xsakit hati bila orang dok kata kita ni sombong la,mengongkong dan cemburu xtentu pasal. kalo aku yang jadi mangsa kutukan tu pun aku hangin.sampaikan ada yang buat page "kami benci noraida puteh" kat facebook tu.giler ar!!! xpasal-pasal je kan nak buat page gitu.sekarang ni page tu dah xde. sebab aku rasa memang ramai giler buat report pasal page tu.sesuka hati je nak buruk-burukkan nama orang lain.

sekarang ni bila kak puda tu dah buat akaun facebook baru aku rasa lega la gak. at least dia xputus hubungan ngan kawan-kawan lama dia. aku berdoa moga xde la lagi orang yang ganggu dan mengata dia yang bukan-bukan. biarla dia jalani hidup dia dengan aman. tambah pulak dia tu still student ag. tengah bertungkus lumus nak habiskan study. biarla dia fokus pada study dia tu.

semoga kak puda sentiasa happy dan bahagia. juga biarlah dia hidup dalam keadaan yang tenang tanpa masalah yang remeh yang ditimbulkan melibatkan dirinya. and semoga kak puda berjaya dalam study dia. kalo xsilap dia amik kos bahasa or sastera. lebih kurang itu la. tapi dia semestinya belajar subjek sastera.huhuhu.

owh aku ada save pic dia aritu tapi aku xnak la letak sebab nanti kalau-kalau dia xizinkan bahaya lak . kan.sebab pic yang aku save tu aku dah minx izin dulu dari dia. yang pasti aku rindu dengan senyuman dia yang manis tu.

 "persahabatan itu kadang-kala amat bermakna walau kita xpernah bersua dengan mereka "

p/s : gembira dapat berkawan dengan dia walau seketika cuma.

6 comments:

Nazatulwanis said...

huhu besabar lah selagi mmpu, allah x kn menguji sesorg di luar kemampuan kita.. akk tu msti kuat n tabah sb ada kamu yg syg kn dia =)

maisarah sarah said...

thanks cik mawar.walau dia dah xkenal sy tapi doa utk dia kwn2 sentiasa ada ^_^

Unknown said...

kesian Kak Puda . .

maisarah sarah said...

dia seorang yg tabah =)

Anonymous said...

Ada lg x fb kak puda 2 skrg?sy dgr2,kak puda dh clash ngn muslim sbb muslim curang.ksian kak puda :(

maisarah sarah said...

xtau la ada lagi ke x.aritu tgk ada.tp xde la add dia.kesian lak.biar la dia hepi....cerita sbnr kita xtau.so xleh nak komen pe.janji dia hepi selalu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...