~ kepada tetamu2 pLeZ kLiK di sini ~

meh sini tengok....

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, November 21, 2012

#prayforgaza - hulurkan lah apa saja bantuan

assalamualaikum

sekarang ni keadaan di palestin@gaza semakin teruk.xtertahan rasa hati ni bila tengok video dan gambar2 di sana.Allahurabbi pedih rasa ulu hati.air mata bukan lagi menitis tapi menderu turun macam air hujan yang lebat.

bagi aku israel@yahudi laknatullah ni, diaorang memang xde perasaan belas kasihan langsung.buat lah macam mana pun.kita boikot produk diaorang, menggodam lama web diaorang atau apa2 sahaja dengan harapan mereka akan berhenti dari menyerang.tapi semuanya belum menampakkan hasil.

di fb banyak yang menyampaikan berita2 terkini mengenai keadaan di Gaza.sebak sangat.bila tengok anak2 kecil yang menjadi mangsa.dari apa yang aku baca, hampir 90% mangsa keganasan itu adalah kanak-kanak.Ya Allah apa salah mereka.sampainya hati tentera2 yahudi itu menyerang mereka.

kata mereka kanak2 itu adalah terrorist.sumpah yahudi lankatullah memang bodoh dan pengecut.diaorang serang kanak2 supaya hati para ibu dan ayah ni akan lemah bila lihat keadaan begitu.tapi aku yakin semangat ibu dan ayah anak2 ini semakin membara untuk berjuang apabila mereka lihat keadaan anak mereka tu.

kawan2 sesungguhnya selain mereka memperjuangkan agama Islam, mereka juga mempertahankan nama Allah dan Rasul kita.selain tu mereka juga mempertahankan Masjid Al-Aqsa.Masjid yang banyak keberkatan nya.

tegar kah kita melihat mereka mempertahankan semua itu sendirian sedangkan kita juga hidup atas agama yang sama dan patuh pada Allah yang satu.betapa mereka sebenarnya memerlukan kita.jika xmampu untuk berjuang bersama mereka sekalipun apalah salahnya untuk kita berdoa untuk keselamatan dan kemenangan buat mereka.mereka adalah SAUDARA kita.

oleh itu aku mohon supaya kita semua tolong doakan keselamatan dan perlindungan buat mereka.doa kan juga supaya mereka diberikan kekuatan serta ketabahan dan diberikan syahid oleh Allah.doakan apa sahaja yang mampu membantu mereka.hanya itu yang mampu kita lakukan dari jauh.semoga doa kita buat saudara2 kita di sana dimakbulkan Allah swt. #prayfor gaza

untuk perkembangan terbaru di palestin mohon buka di link:-
aman palestin
aqsa syarif
sani araby al kahery (wakil MAPIM yang berikan keadaan sebenar di Gaza.ada juga video keadaan di sana)

buat masa ni itu je link yang aku pasti untuk hulurkan bantuan.mungkin ada saluran lain untuk dihulurkan.mohon maklumkan pada aku.boleh diupdate nanti.

untuk membantu menghulurkan sumbangan bolehlah melalui :-
saudara sani araby & MAPIM

Aqsa Syarif

Aman Palestin

Ya Allah Yang Maha Berkuasa di alam ini, bantulah saudara2 ku di sana.berikanlah mereka kekuatan, ketabahan serta keimanan yang kuat untuk mempertahan kan agama dan negara mereka Ya Allah. lindungi lah mereka dari kekejaman yahudi laknatullah.berikanlah mereka kesempatan untuk mempertahankan masjid Al- Aqsa MU.lindungilah anak2 kecil di sana.sesungguhnya mereka tidak mengerti apa yang telah terjadi.berikanlah mereka kemenangan Ya ALLAH.sesungguhnya Engkaulah yang maha mengetahui akan kesengsaraan mereka.dan hanya Engkau lah yang mendengar keluh kesah mereka.bantu lah mereka Ya Rahman.AMIN Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...